Haberler
TİCARİ TAKSİ- KİRALIK ARAÇ- OTOBÜSE ÇARPAN YANDI.. - 7.3.2015

TAKSİ, KİRALIK ARAÇ VE OTOBÜSE ÇARPAN YANDI!

Genel olarak isteğe bağlı olarak yapılan kasko sigortası, aracın uğrayabileceği riskleri güvence altına alırken, zorunlu trafik sigortası ise, sadece karşı tarafa verilen zararları karşılıyor. Ancak bunda da istisnalar ve dikkat edilmesi gereken çok sayıda ayrıntı yer alıyor... İşte araç sigortalarında en çok sorulan sorular...

KASKO SİGORTASIYLA ZORUNLU TRAFİK SİGORTASI'NIN FARKLARI VE KAPSAMLARI NELERDİR?

Kasko sigortası, kendi aracınıza gelen maddi zararları teminat altına alır. Trafik sigortasıysa, aracınızın üçüncü kişilere vereceği maddi ve bedeni zararları teminat altına alan ve yaptırılması zorunlu olan bir sigortadır. Trafik sigortası, sadece üçüncü kişilere verilen zararları karşılamakta olup, kendi aracınızın hasarını ödemez. Bu durumda, kasko sigortası yaptırılması gerekmektedir. Sigorta şirketleri, teminatların geliştirilmesi ve sürücülerin karşılaşacağı risklerin düşürülmesi amacıyla farklı paket poliçeler de oluşturmaktadırlar.

RİSKLERE KARŞI FARKLI SİGORTALAR

İşte bu kapsamda, kasko sigortaları ile birlikte İhtiyari Mali Sorumluluk Sigortası, Ferdi Kaza Sigortası, Seyahat Araç Destek Sigortası gibi teminatlarda ek poliçelerle verilmektedir. Örneğin: Trafik sigortası manevi tazminat taleplerini karşılamazken, kasko sigortasına ek olarak Motorlu Kara Taşıtları İhtiyari Mali Sorumluluk Sigortası ile manevi tazminat talepleri ek sözleşme ile teminat altına alınabilir.

KİRALIK ARAÇLAR DEĞER KAYBI İSTİYOR

Zorunlu trafik sigortası sadece karşı tarafın aracına verilen hasarı limitleri doğrultusunda karşılar. Hasar onarımı yapıldıktan sonra, aracın değer kaybıyla ilgili talepleri karşılamaz. Filo kiralama şirketleri karşı tarafın kusurlu olduğu kazalarda, hasar bedelini karşı tarafın trafik sigortasından alıp, onarımı yaptıktan sonra çoğunlukla açtıkları davalarla araç değer kaybı adı altında para talep ediyorlar.

SiGORTA ÖDEMiYOR

Zorunlu trafik sigortası teminatında olmayan bu "değer kaybı" bedelini çoğunlukla suçlu sürücü ödemek sorunda kalıyor. Aynı şekilde, taksi, dolmuş veya belediye otobüslerinin karıştığı ve karşı tarafın kusurlu olduğu kazalarda, aracın onarım bedeli dışında, çalışamadığı günler için tazminat talep ediliyor.

OTOBÜSLERİN EKSİK SEFERİNİ SUÇLU ÖDÜYOR

Zorunlu trafik sigortası kaç kazaya kadar olası hasarları karşılıyor?

Zorunlu Trafik Sigortası'nda teminatlar kaza başına veriliyor. Sağlık gideri, Sakatlanma ve Ölüm ve Maddi ana başlıkları olarak verilen teminatların, kaza başına limitleri var. Ancak herhangi bir kaza sayısı limiti bulunmuyor. Teorik olarak yılda 365 gün kazaya karışan ve suçlu olan sürücü karşı tarafın hasarını “Maddi hasarlarda araç başına 29 bin TL ile sınırlı olmak üzere”  trafik sigortasından ödenebilir..